Dag 9 - verblijf bij Chapungu lodge

7 oktober 2014 - Mopani, Zuid-Afrika

Na een heerlijke nachtrust vroeg op. Om 5 uur werden we gewekt om even een kopje thee of koffie te drinken en dan op pad om te kijken of we de Big Five compleet konden maken. De neushoorns, buffels, leeuwen en niet te vergeten de luipaard hadden we al gezien. Alleen de olifant nog en dan is dat rijtje compleet.

Nou dat is fantastisch gelukt hoor. Onderweg op zoek naar de olifanten zagen we nog 2 leeuwinnen op jacht helemaal gefocust op een aantal springbokken. Toch maar doorgereden om verder te zoeken naar de olifanten. Na wat speurwerk van onze gidsen zagen op een gegeven moment 3 volwassen en 1 jonge olifant. Gaaf om te zien hoe ze al grazend hun weg banen door de bush en een spoor van gebroken takken en omgeduwde bomen achter latend. We hebben ze echt van super dichtbij kunnen bekijken omdat de onze chauffeur net als de olifanten de auto dwars door bush heen drukte om ruimte te maken. Geweldig om mee te maken.

Daarna zijn we op zoek gegaan naar de buffels. Hoe die kerels het doen om de dieren te vinden is fantastisch. Ze hebben natuurlijk contact met andere auto's in de omgeving, maar zelf zien ze aan de sporen waar ze dieren uiteindelijk kunnen vinden. Ook de buffels waren snel gevonden. Het was een grote groep die op weg was naar het water in de buurt. We hebben de groep gevolg en gezien hoe ze hun dorst lesden.

Hierna hebben we de leeuwinnen nog weer gezien die hun buik vol hadden gegeten. We hebben helaas niet gezien hoe daar aan kwamen. We hadden het geluk dat we moeder en kind luipaard nog een konden zien. Het jong was weer aan het eten, dus die zal wel snel groot worden. Nog wel een schitterende foto van de moeder kunnen maken. Maar 1 klein takje zat in de weg.

We hebben de gamedrive beëindigt met een kopje koffie bij een open gedeelte van de bush, zodat we eventuele gevaarlijke dieren zouden zien aankomen. Weer een geweldige ervaring rijker.

weer aangekomen in de lodge was de tuin omgetoverd in een sprookjesachtige omgeving met overal lichtjes op de grond en in de bomen. Daar hebben we weer een voortreffelijk diner mogen nuttigen. De dag was waarschijnlijk zwaar geweest want om half tien was de batterij leeg en zijn we naar bed gegaan.

1. Marjolijn:
    7 oktober 2014
    Wat een mooie vakantie hebben jullie!!! Prachtige foto's!