Dag 8 - doorreis naar Chapungu Tented Lodge

6 oktober 2014 - Mopani, Zuid-Afrika

Deze ochtend weer een heerlijk ontbijten gehad bij Kings Walden en daarna de reis verder ondernomen naar Chapungu Tented Lodge. Deze lodge ligt in het Kruger park en we moesten dus op een gegeven moment met de auto in het park verder rijden terwijl je in principe een leeuw of een olifant tegen zou kunnen komen. Dit was echter niet het geval, maar dat vonden we ook niet zo erg. Liever deze dieren bekijken met de gidsen er bij.

Het ontvangst was weer zeer hartelijk en de Lodge zelf ziet er schitterend uit. We zijn eerst naar onze tent gebracht en daarna hebben even kunnen wennen aan de nieuwe omgeving.om 4 uur zijn er op uit gegaan met 2 auto's. Wij zaten samen 2 andere stellen in de auto. We hadden geluk want het eerste dier wat we zagen was één van moeilijkste van de big 5 om te spotten. De gidsen gingen op een geven moment sporen van een luipaard zoeken en waren op een gegeven moment een eindje van ons vandaan toen iemand achter in de auto een geluid achter zich hoorde. Tot onze verbazing zagen we daar 2 luipaarden. Een moeder met kind. De jonge luipaard was bezig met het verorberen van een digger. Een klein antiloopje. Toen de gidsen weer terug kwamen hebben we met de auto de luipaarden van heel dichtbij kunnen naderen. Ze gingen er niet snel vandoor omdat ze met een prooi bezig waren. Van dit alles zijn heel veel foto's gemaakt. Een paar komen er op de blog.

Hierna zijn we verder gaan rijden en hebben we nog 3 neushoorns, 2 mannetjes leeuwen en 1 leeuwin.

Uiteraard weer een sundown meegemaakt met een drankje en een hapje, waarna we weer terug gereden zijn naar de lodge waar we een heerlijke maaltijd hebben gehad.

en nu gaan we onder begeleiding naar onze tent om lekker te gaan slapen.