Dag 13 - Cheetah Plains

11 oktober 2014 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Vanochtend vroeg opgestaan zodat we om 6 uur konden beginnen met de ochtend gamedrive. Het regende nog steeds zacht. We hebben weer olifanten van dichtbij gezien en nog even langs de leeuwen geweest van de avond ervoor. Die waren nu duidelijk aan het uitbuilen. Allemaal voor Pampus. Ook nog een zeldzame vogel gezien. De naam ben ik even kwijt, maar hij was zwart en had een rode krop. Het vrouwtje legt maar 1 keer in de 6 jaar 2 eieren. Dat verklaart waarom deze vogel weinig voorkomt.

Op het moment van schrijven zit ik achter ons huisje met Dorothé en er komen allerlei vogels dichtbij en zelfs een bushbokje komt heel dicht bij ons terras langs. Geweldig gewoon.

Straks om 4 uur gaan we voor onze laatste gamedrive. Het is ondertussen droog geworden, dus de poncho hebben we denk ik niet meer nodig.

inderdaad de poncho's waren niet meer nodig en het was ook weer wat warmer geworden. Dat is hier in het voorjaar wel heel typisch. De ene dag kunnen de mussen nog dood van het dak vallen (als het ware) en de volgende dag is het 'maar' 20 graden midden op de dag, de ochtend en avond is dan erg fris. Terugkomend op de gamedrive, deze had toch weer iets extra's in petto. Iedere keer denk je "Ik heb nu alles wel zo'n beetje gezien" en dan toch is er dan weer een nieuwe verrassing. Deze keer was dat wegvliegende aasgieren waar ik ook een foto van op de blog zet en een wat actiever nijlpaard dan we tot nu gezien hebben. Kijk maar naar de foto's. Helaas zit het geluid wat hij dan maakt er niet bij want dat is ook een imponerend geluid. Het is een heel lage toon die een beetje klinkt als een boer en dan door de hele omgeving galmt.

deze dag was er weer een nieuwe groep mensen gearriveerd waar we ook heel gezellig mee hebben zitten kletsen. Een wat ouder echtpaar uit de buurt van Düsseldorf en de rest allemaal Canadezen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marjolijn:
    11 oktober 2014
    Leuk die verhalen en foto's. Geweldig om jullie zo te volgen.
    Groetjes,
    Marjolijn