Dag 11 - Iketla lodge

9 oktober 2014 - Sekhukhune, Zuid-Afrika

De Iketla lodge ligt niet in een park of iets dergelijks. Het ligt gewoon in het land van Zuid Afrika boven op een berg en het is een mooi aangelegd parkje met 8 woningen die smaakvol zijn ingericht.

vandaag een mooie tocht gemaakt langs de Panorama route. Wat een leuke plekjes zijn hier te vinden. Eerst even in het plaatsje Graskop bij Harrie's Pancake een lekker bakkie gedronken en aan de andere kant van de straat biltong gehaald. Dat is gedroogd vlees wat van allerlei dieren gemaakt wordt en hier héél veel voor komt.

volgende stop was bij Gods Window, een beroemde plek waar hele mooie vergezichten zijn over een diep dal en bij helder (wat het nu helaas niet was) schijn je helemaal naar Mozambique. Echt de moeite waard en om het geld hoef je het niet te laten. 10 Rand voor het parkeren van de auto. Dat is 70 eurocent.

Verder gereden naar de Bush Kitchen wat een heel leuk restaurant van 12 tot 3 uur en op is op. Economisch een goed concept als je iedere dag helemaal leeg verkoopt. Maar de gezelligheid en smakelijkheid leidt er absoluut niet onder. Er was alleen nog Boerewors en dat hebben we genomen. Nou het was lekker kan ik vertellen. De Bush Kitchen ligt aan een riviertje wat de entourage ook ten goede komt.

De volgend stop was bij de Potholes. Wat is dat nu weer zul je denken. Dat is een door de rivier uitgesleten canon waardoor allerlei mooie gladde gewelfde vormen in de rotsen maakt. Prachtig om te zien.

De laatste bezienswaardigheid waren de Three Rondewels. 3 typisch gevormde bergen naast elkaar. Zie foto's zou ik zeggen. Imposant om te zien.

weer aangekomen bij Iketla ons zelf weer verfrist en klaar gemaakt voor het eten wat weer heerlijk gesmaakt heeft.

Weer een prachtige dag.

1. Martin ten Velde:
    9 oktober 2014
    Leuk zeg, en mooie foto's !
    Geniet ervan !